Δραστηριότητες

Ο σκοπός της αγωγής σύμφωνα με τον Froebel δεν βρίσκεται στη συσσώρευση των γνώσεων, αλλά στο ξετύλιγμα όλων των προδιαθέσεων του παιδιού, οι οποίες εξελίσσονται και φανερώνονται μέσα από το παιχνίδι. Ο τρόπος οργάνωσης των μαθησιακών δραστηριοτήτων στοχεύει στην ολόπλευρη ανάπτυξη του παιδιού και χαρακτηρίζεται από ευελιξία λαμβάνοντας υπόψη τις διαφορετικές ανάγκες των παιδιών, ενώ ταυτόχρονα δίνονται ποικίλες ευκαιρίες στα παιδιά για να εκδηλώσουν τα ενδιαφέροντα, τις ικανότητες και τις γνώσεις τους.

Για την παιδαγωγό Montessori η μάθηση επιτυγχάνεται με παροχή ερεθισμάτων, που θα αφήσουν στο παιδί εντυπώσεις με ενδιαφέρον, ανεξαρτησία και ελεύθερη εκλογή, αξιοποίηση των αισθήσεων και των πολλαπλών τύπων νοημοσύνης, παρατήρηση και ανακάλυψη. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο επιβάλλεται να αποδίδεται σεβασμός στην προσωπικότητά του.

Οι προγραμματισμένες δραστηριότητες καλύπτουν τις παρακάτω κατευθύνσεις:

  • δίνεται προτεραιότητα στην ανάγκη να αλληλεπιδρούν τα παιδιά με τους συνομηλίκους, τους παιδαγωγούς και το μαθησιακό υλικό,

  • δίνεται επαρκής χρόνος στα παιδιά να ξεκινούν και να ολοκληρώνουν τις δραστηριότητές τους,

  • δίνεται η δυνατότητα εναλλαγής ανάμεσα στις δραστήριες και λιγότερο δραστήριες στιγμές μάθησης προσφέροντας στα παιδιά την ευχαρίστηση των σωματικών δραστηριοτήτων,

  • δημιουργούνται οι κατάλληλες συνθήκες, ώστε να δίνεται η δυνατότητα στην παιδαγωγό να μεταβαίνει ομαλά στις δραστηριότητες, εναλλάσσοντας τις περιόδους ξεκούρασης και κίνησης,

  • καλλιεργείται μία ατμόσφαιρα αλληλοσεβασμού και αλληλοεκτίμησης ανάμεσα στα παιδιά και τους παρέχεται η ευκαιρία να μοιράζονται μέσα στην ομάδα τους και να υπερηφανεύονται για τα επιτεύγματα της ομαδικής εργασίας.

ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ

Σύγχρονες έρευνες έχουν δείξει την ψυχολογική και παιδαγωγική σημασία της αισθητικής αγωγής.
Η ελεύθερη και δημιουργική έκφραση του παιδιού συμβάλλει στη δημιουργία ενός ανθρώπου με προσωπικότητα και κρίση.

Διαβάστε αναλυτικά

ΕΙΚΑΣΤΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ

«Τίποτε δεν υπάρχει στο μυαλό που να μην υπήρξε κάποτε στις αισθήσεις».

Τα παιδιά δίνουν μορφή στη φαντασία και στους οραματισμούς τους μέσω της καλλιτεχνικής δραστηριότητας.
Με τη ζωγραφική, το σχέδιο, το κολάζ, τον πειραματισμό με τον πηλό και την πλαστελίνη ή το σύρμα, με το νερό και το χαρτί, τα παιδιά έρχονται σε στενή επαφή με το περιβάλλον τους, επεξεργάζονται τις εμπειρίες τους και προσδίδουν νέα, απολύτως δική τους έκφραση, στις εντυπώσεις τους.

ΜΟΥΣΙΚΗ

Η μουσική είναι μια πηγή πλούσιων συγκινήσεων και μεγάλης απόλαυσης και έχει επίδραση στη σκέψη και στην ψυχή των παιδιών. Είναι σημαντική για την ανάπτυξη της νοημοσύνης των μικρών παιδιών και για την εσωτερική τους αρμονία. Η ενασχόληση με την μουσική έχει θετική επίδραση στη συμπεριφορά των παιδιών και βοηθά στο να αναπτύξουν μια θετική εικόνα του εαυτού.

ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΕΚΦΡΑΣΗ

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΘΕΑΤΡΟΥ ΚΑΙ ΚΟΥΚΛΟΘΕΑΤΡΟΥ
«Φώτα σε μας, παρακαλώ»

Οι θεατρικές δραστηριότητες προσφέρονται για συμβολικό παιχνίδι, επεξεργασία συναισθημάτων, καλλιέργεια της σχέσης με τους άλλους και κατανόηση του κόσμου γενικότερα.
Τα παιδιά της προσχολικής ηλικίας, μέσα από το συμβολικό παιχνίδι και το θέατρο αναλαμβάνουν ρόλους, δραματοποιούν και επεξεργάζονται τα γεγονότα της ζωής, ερμηνεύουν την ανθρώπινη συμπεριφορά, αναλύουν τους χαρακτήρες, δημιουργούν μέσω της μεταμόρφωσής τους, τις δικές του προτάσεις.
Γίνονται καλλιτέχνες, κατασκευαστές, μυθοπλάστες, δημιουργοί, ενεργοί κριτικοί θεατές.
Η δραματοποίηση, το θεατρικό παιχνίδι και η σωματική έκφραση οξύνουν την δημιουργικότητα και δίνουν το προβάδισμα στην φαντασία.
Το κουκλοθέατρο και η κατασκευή κούκλας συμβάλουν στη διατήρηση της περιέργειας και της χαράς της ανακάλυψης.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Τα παιδιά ξεκινούν από πολύ μικρά να επικοινωνούν με τον κόσμο γύρω τους. Ο προφορικός λόγος θεωρείται ένα μέσο έκφρασης και επικοινωνίας.

Διαβάστε αναλυτικά

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ
«Τα βιβλία είναι οι καλύτεροι φίλοι μας »

Τα παιδιά ξεκινούν από πολύ μικρά να επικοινωνούν με τον κόσμο γύρω τους. Ο προφορικός λόγος θεωρείται ένα μέσο έκφρασης και επικοινωνίας. Η ενασχόληση με την λογοτεχνία διευκολύνει την γλωσσική ανάπτυξη, οδηγεί στον εμπλουτισμό του λεξιλογίου, βελτιώνει την κριτική ικανότητα.
Η αφήγηση παραμυθιών και μικρών ιστοριών τέρπει και ταυτόχρονα διδάσκει, διεγείρει την φαντασία, αναπτύσσει αβίαστα την συναισθηματικότητα, την προσοχή, την παρατηρητικότητα και την μνήμη.
Η καθημερινή επαφή με τα βιβλία ανοίγει νέους δρόμους στην σκέψη των παιδιών, καλλιεργεί τον σεβασμό και την θετική στάση προς αυτά.

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ

Τα παιδαγωγικά παιχνίδια και το παιδαγωγικό υλικό έχουν ιδιαίτερη σημασία καθώς διευρύνουν τη σκέψη των παιδιών, την πρωτοβουλία, τη δημιουργικότητα και τη φαντασία τους.
Τα παζλ, οι τόμπολες, τα ντόμινο, το οικοδομικό υλικό, τα παιχνίδια μνήμης και αντίληψης συμβάλλουν στην νοητική καλλιέργεια, στην γλωσσική ανάπτυξη, στην κριτική σκέψη και οξύνουν την παρατηρητικότητα και την συγκέντρωση.

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΑΓΓΛΙΚΩΝ

Τα παιδιά έχουν την ικανότητα να κατακτούν με φανερή ευκολία τη γνώση που τους παρέχεται, ιδιαίτερα όταν αυτή περνά προς εκείνα βιωματικά. Μέσα από την εμπειρική προσέγγιση καταστάσεων σταδιακά κατακτούν τον κόσμο, ενώ σύμμαχος τους σε όλο αυτό φαίνεται να είναι προφορική γλώσσα.
Η εκμάθηση των αγγλικών προσεγγίζεται με τέτοιον τρόπο ώστε κεντρίζεται το ενδιαφέρον των παιδιών μέσα από μια αλλελεπιδραστική και δημιουργική διαδικασία. Τα παιδια εξοικιώνονται με την ξένη γλώσσα που προσεγγίζεται με τη μορφή συμβολικού παιχνιδιού, με παιχνίδια ρόλων, με κίνηση και μουσική.

    ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

    Στόχος είναι να αποκτήσουν τα παιδιά επίγνωση και ευαισθησία για το περιβάλλον, ισχυρά αισθήματα ενδιαφέροντος και κίνητρα για δραστήρια συμμετοχή στην προστασία και βελτίωση του.

    Διαβάστε αναλυτικά

    ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΤΗΣ ΦΥΣΗΣ - ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ

    Η ενασχόληση των παιδιών με το φυσικό περιβάλλον έχει σαν στόχο να αποκτήσουν επίγνωση και ευαισθησία για το περιβάλλον, ισχυρά αισθήματα ενδιαφέροντος και κίνητρα για δραστήρια συμμετοχή στην προστασία και βελτίωση του.
    Με την κηπουρική, τη φροντίδα των φυτών, την καθημερινή επαφή με το χώμα και το νερό, τα παιδιά καλλιεργούν τις αισθήσεις τους, ευαισθητοποιούνται, αποκτούν αίσθηση υπευθυνότητας και αγάπης για το περιβάλλον.

    ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ

    Μέσα από τη παρατήρηση, την άσκηση και το πείραμα το παιδί οδηγείται στην εξερεύνηση, ανακάλυψη και κατανόηση του περιβάλλοντος και των απλών φυσικών φαινομένων που το διέπουν.
    Η μάθηση βασίζεται στην άμεση εμπειρία και στην ενεργητική συμμετοχή, ενισχύοντας έτσι την αντίληψη, την κριτική σκέψη, την παρατηρητικότητα, την ικανότητα επίλυσης προβλημάτων, την καλλιέργεια κοινωνικότητας και αμοιβαίας συνδιαλλαγής.

    ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΜΑΓΕΙΡΙΚΗΣ

    Το εργαστήρι μαγειρικής συμβάλλει στην άσκηση των δεξιοτήτων που χρειάζονται τα παιδιά για τις δραστηριότητες καθημερινής ζωής, αναπτύσσοντας παράλληλα την δημιουργικότητα, την λογικομαθηματική σκέψη και την κοινωνικοποίηση.
    Τα παιδιά γίνονται μάγειρες και ζαχαροπλάστες και η ενασχόληση αυτή τα γεμίζει χαρά και ικανοποίηση επειδή νιώθουν ότι δημιουργούν, μέσα σε ένα κλίμα ελεύθερης συμμετοχής και συνεργασίας.

    ΣΩΜΑ, ΚΙΝΗΣΗ ΚΑΙ ΥΓΕΙΑ

    «Όταν το σώμα κινείται το αίσθημα της κίνησης μετατρέπεται σε αισθητήριες εντυπώσεις που μέσω του νευρικού συστήματος φθάνουν στον εγκέφαλο, ο οποίος με τη σειρά του μεταλλάσει την πληροφορία σε γνώση»

    Διαβάστε αναλυτικά

    ΚΙΝΗΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ

    Η κίνηση είναι η ζωή του μικρού παιδιού και η ηλικία αυτή χαρακτηρίζεται ως μια περίοδος όπου το παιδί παρουσιάζει έντονη επιθυμία για κίνηση, η οποία μπορεί να εξελιχθεί σε κινητική δεξιότητα.
    Τα παιδιά μαθαίνουν να κινούνται και μέσα από την κίνηση ανακαλύπτουν το σώμα τους, τις δυνατότητές τους, τον κόσμο γύρω τους.
    Οι αθλητικές δραστηριότητες, το κολυμβητήριο, η σωματική έκφραση, η μουσικοκινητική καλλιεργούν τα παιδιά ψυχοσωματικά, τα βοηθούν να αποκτήσουν καλή σχέση με το σώμα τους και τα μαθαίνουν να έχουν υπομονή, να συνεργάζονται και να σέβονται τους άλλους.



    e-genius.gr ...intelligent web software